ماندگاری لمینت دندان چقدر است ؟
نوشته شده توسط : محمد ناصری


دوام لمینت ها مانند دندان های طبیعی به مشکلاتی از جمله سلامت بیمار ، عادت های بد مانند جویدن ناخن و دندان قروچه ، رژیم غذایی و نوع دندان بستگی دارد اما می توان گفت اگر کار به درستی انجام شود و لمینت به درستی چسبانده شود با دندانهای زیرین بیمار همچنین از پشتیبانی و مراقبت های لازم برخوردار است ، یکی از با دوام ترین درمان های دندانپزشکی است.



درجه رنگ آمیزی لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی نیز می تواند بعد از مدت ها تغییر رنگ دهد. بنابراین ، با گذشت زمان و عدم توجه به عادات غذایی ، این تغییر رنگ می تواند در دندان ها ایجاد شود. این احتمال به رنگهای مصرفی شخص بستگی دارد. به عنوان مثال چای ، قهوه ، سیگار کشیدن و قلیان و ... با گذشت زمان و اگر این رفتار به مدت طولانی خود را نشان دهد ، باعث تغییر رنگ ، لبه های دندان می شود.

البته با کاهش مصرف این مواد رنگی می توان از تغییر رنگ آنها جلوگیری کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که تمام این موارد تغییر رنگ به مواد لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندانهای استفاده شده بستگی دارد ، بنابراین کیفیت آنها بر روی این لکه گیری تأثیر می گذارد و می توان گفت آنها موادی هستند که بعدا تغییر رنگ می دهند. دادن.



میزان برش دندان در لمینت سرامیکی
اگر دندان در وضعیت خوبی باشد و پوسیدگی سطحی و بین دندانی وجود نداشته باشد ، یک لایه نازک از سطح دندان برداشته می شود تا جای لمینت را بگیرد. لمینت فقط به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.



اگر ضخامت مینای دندان کم است ، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید (به عنوان مثال روکش) ، زیرا اگر مینای دندان نازک باشد ، می توان بخشی از مینا را در روند تراش دندان و عاجی که در زیر آن است کاملا از دست داد. ظاهر شدن. این امر به طور همزمان ارتباط بین لامینا و دندان را سست کرده و خطر حساسیت دندان و پوسیدگی را افزایش می دهد.



رنگ لمینت سرامیکی را انتخاب کنید
انتخاب رنگ سلیقه ای و نسبی است و افراد مختلف نظرات مختلفی در مورد آن دارند و ارائه پیشنهاد برای همه امکان پذیر نیست.

برای انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه کنید:

سلیقه بیمار ، توجه به رنگ پایه دندان ، سن بیمار ، جنس بیمار و رنگ صورت.



تفاوت بین ورقه ورقه و سرامیک:
روکش کامپوزیت از مواد پایه رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه سرامیکی است.

کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندان بیمار در مطب انجام می شود اما لمینت یک درمان غیر مستقیم است و تولید آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را به دندان می چسباند.

پردازش کامپوزیت روکش در یک جلسه انجام می شود ، اما پردازش ورقه ورقه سرامیک معمولاً در سه جلسه انجام می شود.

مقاومت فشاری ورقه ورقه سرامیک از روکش کامپوزیت بیشتر است.

برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست.

هزینه دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی مقرون به صرفه تر و کمتر است.



هنگام بحث در مورد اصلاح طرح لبخند ، انتخاب کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی معمولاً برای مشتریان دشوار است. اگرچه ما بهترین پیشنهاد را با توجه به شرایط دندانی مشتری ، نیازهای درمانی وی و انتظارات وی از درمان های زیبایی اعلام خواهیم کرد ، مطمئناً شما می توانید با شناخت بهتر مشخصات هر یک ، تصمیم درستی بگیرید.



روکش کامپوزیت از رزین ساخته شده است ، اما ورقه ورقه از سرامیک ساخته شده است. بنابراین لمینت سرامیکی از مقاومت و رنگ کمتری برخوردار است.



کامپوزیت ونیر یک درمان مستقیم است و مراحل ساخت آن مستقیماً روی دندانهای بیمار در مطب انجام می شود اما لمینیت دندانها یک درمان غیر مستقیم است و ساخت آن در آزمایشگاه انجام می شود و سپس دندانپزشک آن را روی دندان می چسباند. بنابراین ، کامپوزیت معمولاً می تواند یک تا دو هفته در یک جلسه پردازش و لمینت سرامیکی طول بکشد.



برش دندان ها در سیستم لمینیت سرامیکی چیزی فراتر از روکش کامپوزیت نیست. .





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: